De initiatiefnemers zijn Roger Davids , Karina Pool en Signe-Sanne Oortgijsen. Onlangs is hier Roosmarijn Jongstra bijgekomen. Het idee is ontstaan in de wandelgangen en aan de tafels van restaurant Lazy Lemon. Inmiddels lopen er meer Groene Marketeers rond, je herkent ze aan de glimlach op hun gezicht want ze weten dat ze stilletjes iets goed doen. Iedereen die bereid is vrijwillig een aantal uren en hun expertise te steken in een initiatief met duurzame insteek, kan een groene marketeer worden. Zo leveren we samen een bijdrage aan de impact voor een groenere wereld.
Wij geloven dat er een marketeer is voor iedereen met een idee voor een betere wereld. Marketeers zetten hun kennis en ervaring vrijwillig in om duurzame initiatieven te helpen met marketing projecten. Als een tijdelijke en afgebakende klus die de Groene Marketeers erbij doen naast hun 'normale' werk. Dit alles vanuit passie en motivatie om het verschil te maken door te doen waar je goed in bent.
'Ik steun dit netwerk omdat er nog steeds goede, duurzame initiatieven zijn die meer bekendheid verdienen. Graag stel ik mijn kennis en de kennis van mijn onderzoeksgroep beschikbaar over hoe mensen gemotiveerd kunnen worden om voor duurzaamheid te kiezen.'
'Ik steun dit netwerk omdat het nodig is dat veel meer goede dingen worden gedeeld. Immers: Wat niet weet wat niet deert, wat wel weet, wordt geprobeerd. Juist een netwerk wat zich belangeloos inzet, is van extra grote waarde. Het belang komt uit het hart, dan gaat het hard!'