groen project

Genieten van het pensioen

SocioHypotheek

“Hoe ouder, hoe meer je geniet van het leven,” aldus Margriet-hoofdredacteur Helene van Santen. “De kinderen zijn de deur uit, de agenda is niet meer propvol, er is vaak geen zorg meer voor ouders: de 60’er van nu ervaart een groot gevoel van vrijheid. Ze staan stil bij de vraag: wat vind ik nou écht leuk en wat wil ík?” Zo geeft bijna 40% aan alleen nog maar dingen te doen die ze leuk vinden. De grootste dromen gaan vooral over reizen. Bijna de helft van de 60’ers wil graag regelmatig op vakantie blijven gaan. Ruim acht op de tien senioren (85%) wil een deel van wat ze bezitten schenken. In de meeste gevallen is dit aan hun kinderen (82%), gevolgd door (achter)kleinkinderen (39%) en goede doelen (18%). Maar al is de wil er om iets te schenken, ruim een kwart van de senioren heeft geen eigen vermogen of financiële buffer om iets te kunnen schenken. Dat is waar SocioHypotheek oplicht. Wij zijn er voor de senioren (met eigen woning) die willen genieten, maar geen financiële middelen binnen handbereik hebben om dit te kunnen doen. Met de SocioHypotheek kan men blijven wonen in zijn/haar woning en tóch genieten van zijn/haar eigen vermogen, namelijk door de overwaarde op de woning te verzilveren. Wij werken met een prachtige doelgroep, maar de doelgroep vergt (mogelijk) ook een andere aanpak betreft de marketing strategie. Wij hebben zelf een marketingmedewerker in dienst, maar advies van een senior zou ons erg kunnen helpen. We zijn momenteel zoekende in een gedegen marketing strategie om onze doelgroep (60-80 jaar, in het bezit van eigen woning) te bereiken. Hoe moeten we de marketing gaan aanpakken? Waar beginnen we mee en hoe bouwen we dit uit?

Genieten van het pensioen